O TRASNO Novo Teatro
Integrantes do Grupo
Antía, Raúl, Miriam, Irene, Miguel, Ana, Xaime
Lucía, Sefi, Mª Xosé
"Conversas na cuneta mentres a vida pasa alá fóra"
Creación do propio grupo, baseada en relatos de diversos autores e na amplia información saída a luz co gallo da chamada "Recuperación da memoria histórica".
3 sept 2013
7º Encontro Teatral S. Andrés de Comesaña
Xa estamos, un ano máis, e van 7, ás portas do Encontro Teatral de Comesaña, este ano baixo o lema FEGATEA MOVETE!! co obxetivo de que os grupos se desplacen fóra do seu ambiente máis habitual.
Pois ben, Setembro mes de teatro en Comesaña (Vigo a un lado).
Choiva de ideas
O longo de este tempo sen entradas no blog ... un segredo..."non estivemos inactivos"
Todo o contrario...adicámonos á preparación, máis que preparación propiamente dita, ó estudo, selección, combinación, etc. de textos que nos den pé ó cambio de temática que pretendemos máis "cómica", buscamos a comedia nun senso menos trascendente do que viñamos movéndonos para achegarnos a un estilo máis "liviano".
17 ago 2013
CONSUELO
Acabamos de publicar as nosas próximas actuacións con CONSUELO, monólogo a dúas bandas que pretende recuperar o téxto no escenario aderezado con teatrais sorpresas.
25 mar 2013
Día Mundial do Teatro
A Federación Galega de Teatro Afeccionado da que somos socios fundadores, enviounos o seguinte comunicado:
Como sabedes, o 27 de marzo festexamos o día mundial do teatro. Pode que esta data non sexa de todo especial para nós, que temos o corazón debaixo dos focos nos restantes 364 días, pero non queremos deixar escapar a ocasión de felicitar o noso día e mandar unha grande aperta para todas as persoas que integramos a FEGATEA e o teatro amador galego. Nestes tempos difíciles, nunca está de máis lembrar que non loitamos sós, pois somos moitas as persoas que queremos un teatro libre e digno.
Queremos, por iso, facervos chegar as palabras de Dario Fo, encargado do manifesto deste ano (en tradución ao galego da Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia: Que as retranqueiras advertencias do mestre Fo nos preveñan e nos manteñan atentos e despertos.
"Hai moito tempo, o poder tomou unha decisión intolerante contra os comediantes ao botalos fóra do país. Actualmente, os actores e as compañías teatrais teñen dificultades para encontraren escenarios públicos, teatros e espectadores, todo por mor da crise.
Os dirixentes, polo tanto, xa non están preocupados por controlaren a aqueles que os citan con ironía e sarcasmo, xa que non hai sitio para os actores, nin hai un público ao que se dirixir.
Pola contra, durante o Renacemento, en Italia, os que gobernaban, tiveron que facer un esforzo importante para manteren a raia aos Comediantes, pois reunían abondoso público.
Sábese que o grande éxodo de actores da Commedia dell'Arte tivo lugar no século da Contrarreforma, cando se decretou o desmantelamento de todos os espazos teatrais, especialmente en Roma, onde foron acusados de ofenderen á cidade santa. En 1697, o Papa Inocente XII, baixo a presión de insistentes requirimentos do sector máis conservador da burguesía e dos máximos expoñentes do clero, ordenou a eliminación do Teatro Tordinona que, segundo os moralistas, dera acubillo ao meirande número de representacións obscenas.
Na época da Contrarreforma, o cardenal Carlos Borromeo, que estivo activo no norte de Italia, consagrouse á redención dos 'nenos milaneses', establecendo unha nidia distinción entre a arte, como máxima expresión da educación espiritual, e o teatro, coma manifestación do profano e do vaidoso. Nunha carta dirixida aos seus colaboradores, que cito de memoria, exprésase máis ou menos así: "Os que estamos a prol da erradicación das malas herbas, fixemos o posible por queimar textos que conteñen discursos infames, para extirpalos da memoria dos homes, e ao mesmo tempo perseguir a todos aqueles que divulgan eses textos impresos. Evidentemente, porén, mentres durmiamos, o diaño maquinou con renovada astucia. Ata que punto é máis punzante na alma o que os ollos poden ver que o que poidan ler dos libros dese xénero! Ata que punto máis devastadora para as mentes dos adolescentes e dos nenos é a palabra falada e o xesto apropiado, que unha palabra morta impresa nun libro! Polo tanto é urxente sacarmos ás xentes do teatro e das nosas cidades, como o facemos coas almas indesexables."
Polo tanto, a única solución á crise baséase na esperanza de que se organice unha gran caza de bruxas contra todos nosoutros e especialmente contra a xente moza que desexa aprender a arte do teatro: unha nova diáspora de Comediantes que, dende tal imposición, sen lugar a dúbidas, provocará beneficios inimaxinables para o ben dunha nova representación.
Saúde e teatro.
Como sabedes, o 27 de marzo festexamos o día mundial do teatro. Pode que esta data non sexa de todo especial para nós, que temos o corazón debaixo dos focos nos restantes 364 días, pero non queremos deixar escapar a ocasión de felicitar o noso día e mandar unha grande aperta para todas as persoas que integramos a FEGATEA e o teatro amador galego. Nestes tempos difíciles, nunca está de máis lembrar que non loitamos sós, pois somos moitas as persoas que queremos un teatro libre e digno.
Queremos, por iso, facervos chegar as palabras de Dario Fo, encargado do manifesto deste ano (en tradución ao galego da Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia: Que as retranqueiras advertencias do mestre Fo nos preveñan e nos manteñan atentos e despertos.
"Hai moito tempo, o poder tomou unha decisión intolerante contra os comediantes ao botalos fóra do país. Actualmente, os actores e as compañías teatrais teñen dificultades para encontraren escenarios públicos, teatros e espectadores, todo por mor da crise.
Os dirixentes, polo tanto, xa non están preocupados por controlaren a aqueles que os citan con ironía e sarcasmo, xa que non hai sitio para os actores, nin hai un público ao que se dirixir.
Pola contra, durante o Renacemento, en Italia, os que gobernaban, tiveron que facer un esforzo importante para manteren a raia aos Comediantes, pois reunían abondoso público.
Sábese que o grande éxodo de actores da Commedia dell'Arte tivo lugar no século da Contrarreforma, cando se decretou o desmantelamento de todos os espazos teatrais, especialmente en Roma, onde foron acusados de ofenderen á cidade santa. En 1697, o Papa Inocente XII, baixo a presión de insistentes requirimentos do sector máis conservador da burguesía e dos máximos expoñentes do clero, ordenou a eliminación do Teatro Tordinona que, segundo os moralistas, dera acubillo ao meirande número de representacións obscenas.
Na época da Contrarreforma, o cardenal Carlos Borromeo, que estivo activo no norte de Italia, consagrouse á redención dos 'nenos milaneses', establecendo unha nidia distinción entre a arte, como máxima expresión da educación espiritual, e o teatro, coma manifestación do profano e do vaidoso. Nunha carta dirixida aos seus colaboradores, que cito de memoria, exprésase máis ou menos así: "Os que estamos a prol da erradicación das malas herbas, fixemos o posible por queimar textos que conteñen discursos infames, para extirpalos da memoria dos homes, e ao mesmo tempo perseguir a todos aqueles que divulgan eses textos impresos. Evidentemente, porén, mentres durmiamos, o diaño maquinou con renovada astucia. Ata que punto é máis punzante na alma o que os ollos poden ver que o que poidan ler dos libros dese xénero! Ata que punto máis devastadora para as mentes dos adolescentes e dos nenos é a palabra falada e o xesto apropiado, que unha palabra morta impresa nun libro! Polo tanto é urxente sacarmos ás xentes do teatro e das nosas cidades, como o facemos coas almas indesexables."
Polo tanto, a única solución á crise baséase na esperanza de que se organice unha gran caza de bruxas contra todos nosoutros e especialmente contra a xente moza que desexa aprender a arte do teatro: unha nova diáspora de Comediantes que, dende tal imposición, sen lugar a dúbidas, provocará beneficios inimaxinables para o ben dunha nova representación.
Saúde e teatro.
10 sept 2012
6º Encontro Teatral S. Andrés de Comesaña
Como imaxinades no momento actual, onde os recortes castigan mais se cabe o mundo da cultura, non foi doado montar este encontro 2012, pero a ilusión de todos os membros do grupo e a unión do teatro afeccionado galego na FEGATEA (federación galega de teatro afeccionado) conqueriron que este ano tamén teñamos teatro en Comesaña.
Vémonos no teatro!!!
Suscribirse a:
Entradas (Atom)